Lobbying- och bildningsutskottet

Lobbying- och bildningsutskottet planerar aktiviteter där studenter på Sociologiska institutionen kan få ett djup i sin utbildning. De planerar föreläsningar och utbildningsrelaterade aktiviteter med spännande teman. Utskottet ansvarar alltså för de mer studieinriktade aspekterna av studentlivet.

2021 startade lobbying- och bildningsutskottet en kulturcirkel där föreningens medlemmar tillsammans dyker ned i allt vad kultur och samhälle har att erbjuda! På kulturcirkeln läser vi böcker, lyssnar på poddar eller musik, går på konstutställningar, kollar på film m.m. för att sedan prata om det tillsammans efteråt! Utöver kulturcirkeln anordnar lobbying- och bildningsutskottet studiecirklar, som är tillfällen för att studenter ska kunna träffas och plugga tillsammans.

Information om studiecirklarna och kulturcirkelns träffar publiceras på våra sociala medier, så håll utkik där!

Tidigare event:

Låter lobbying- och bildningsutskottet som någonting för dig? Hör av dig till Doxa och få mer hjälp med hur du ska gå tillväga för att engagera dig!

Skapa din hemsida gratis!