Doxas novischperiod

Varje år vid studiestarten på höstterminen anordnas en novischperiod för de nya studenterna! För nya studenter är novischperioden ett bra sätt att bekanta sig med Lund, träffa nya vänner som studerar inom samma ämnesområde och lära sig om studentlivet. Du som anmäler dig till novischen kommer bli indelad i en grupp med andra studenter, där ni blir vägledda av faddrar, det vill säga studenter som redan studerat ett tag. Novischperioden innebär massor av roliga aktiviteter, sittningar och tävlingar som pågår under cirka tre veckors tid.

Novischperioden 2022

Kära novisch! Grattis! Du har blivit antagen till Lunds bästa institution! Hur firar man detta på bästa sätt kanske ni undrar? För att indoktrinera er ordentligt i den lundensiska andan anordnar vi varje höst en novischperiod utan dess like! Med sittningar, cykelfest, galet bra häng och mycket mer vill vi bjuda in till ert livs 3 bästa veckor! Välkomna! Novischperioden kickar igång måndagen den 29e augusti och mer detaljerad information samt länken till anmälan hittar du nedan.

2022 planeras novischperioden av Bea Ulfvinger, Julia Wallberg, Miranda Mikler och Johanna Weiner Jiffer, tillsammans med cirka 30 faddrar. Följ @doxa.generalerna22 på Instagram för att ta del av den senaste informationen!

Skapa din hemsida gratis!